VISwijzer in het nieuws in 2018!

De VISwijzer heeft in 2018 veel mensen weten te bereiken. Met Clipit media monitoring is het medialandschap van Good Fish Foundation voor 2018 in kaart gebracht voor online en social media, print media.

Highlights

Het werk van de Good Fish Foundation om de VISwijzer uit te dragen viel vooral op naar aanleiding van onze onderzoek waaruit bleek dat ruim 81 procent van Nederlandse restaurants vis serveert die op de VISwijzer rood scoren. Het onderzoek wordt grootschalig opgepakt door online, social en printmedia. Hierover spraken wij onder andere Volkskrant, NRC, NOS en NU.nl, die hierover publiceerden. Ook op radio en televisie wordt landelijke publiciteit gegeneerd, met name door de publieke omroep.

Ook augustus en november vertonen een nieuwe toename in PR-waarde en bereik. Dit is met name toe te schrijven aan grote publicaties in de printbladen van Margriet en Volkskrant. De twee printbladen vormen de meeste impactvolle bronnen van 2018. Het NOS Journaal op NPO 1 en de herhalingen op NPO 2 hebben tevens belangrijke invloed op de media-resultaten van 2018.

Berichten: 2.052
PR- waarde: € 1.247.986
Bereik (abs): 32.021.128 mensen

Berichten over het werk van GFF gemist? Je vindt ze hier terug:

Volkskrant, ‘Voor duurzame vis moet je niet in restaurants zijn‘ (7 juni 2018)

Volkskrant, ‘Deze restaurants hebben wel duurzame vis op de kaart‘ (8 Juni 2018)

NOS, ‘Enquete: 4 op 5 restaurants serveren vis in de problemen‘ (8 juni 2018)

Nu.nl, ‘Vis in restaurants meestal niet duurzaam‘ (8 juni 2018)

NRC, ‘Niet alle vis op de menukaart is fris‘ (7 juni 2018)

Nu.nl, ‘van eigen bodem: de Schar en dit kun je ermee‘ (18 november 2018)